Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram (Advarsel - Langt indlæg)

Michael wrote:
> Kunne det ikke tænkes at man kunne finde en mellemvej? Måske noget med at
> folk der køber programmet for sourcecoden med og må lave alle de ændringer i
> den de vil, de må bare ikke videresælge koden fx. fordi det er min
> virksomheds arbejde. De må så kun sælge deres egen kode, men så har de alle
> muligheder for at ændre i koden, rette fejl osv. Og min virksomhed vil
> stadigvæk tjene penge på at sælge produktet? Var det ikke en mulighed?

Kig lidt på Minix situationen lige omkring Linux' fødsel. Det er den
model du der beskriver der er direkte årsag til at Linux i dag eksitere.
Minix blev leveret med source, folk måtte rette alt det de ville, de
måtte også dele patches, og det blev der så gjort i stor udstrækning.
Men udvikleren af Minix havde en bestemt holdning til hvad minix var og
skulle være, denne holdning bevirkede at patches ikke blev inkorporeret
i Minix. Linux blev så født fordi Linus skulle bruge nogen af de
funktioner som ikke blev inkorporeret i Minix.

Så man kan sige at den mellemvej/model du beskriver har været prøvet.
Succesen af den må du selv bedømme (Minix er i dag Open Source).
--
Best Regards
Emil S. Hansen - sslug@sslug - ESH2-DK