Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram

Frank Damgaard wrote:

> Det er muligt at det er revisorer/bogholderne
> der har nogle retningslinier/krav til regnskabsprogrammer.
>
> Der er dog krav til udforming af årsregnskab, bla. med
> hvilke oplysninger den skal indeholde.
> Det er dog ikke altid at TS's hjemmeside er særlig anvendelig
> når man ønsker information :(

Kunne man forestille sig at der er sket et skred i betydnigen. Det er
klart
at TS kan stille krav til det format et digitalt regnskab skal føres i,
grundet
læsbarheden. Derudfra kunne de godt anerkende nogle programmer. Det
kunne af hurgtigt udvikle sig til at alt andet var ulovligt, især hos
marketingsafdelinger
i softwarefirmaerene.

Jeg har været inde på retsinfo of fundet bogføringsloven, og der er
altså ingen omtale  af godkendte og ikke-godkendte regnskabsprogrammer
der. Der er nogen krav
til de regnskabssystemer man bruger, og det kan da godt være at TS har
godkendt at visse EDB sytemer opfylder disse krav. Men det betyder jo
ikke at TS kan afvise dig hvis du benytter noget andet det betyder bare
at de skal til at vurdere dit system.

--
Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen