Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram

----- Original Message -----
From: "Claus Sørensen" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Wednesday, November 22, 2000 5:00 AM
Subject: Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram

>Det, at der er Open Source, er væsentligt anderledes.

>Min opfattelse af regnskabsystem-problematikken er, at en mange dygtige
>programmører har en lille gesjæft ved siden af deres daglige arbejde, hvor
>der er krav om bogføring.

>Mange af dem er irriteret over, at andre skal bestemme, hvordan deres
>regnskabsystem skal håndteres og der er begrænsninger på, hvilke
>oplysninger man kan hive ud af systemet, da man ikke har kildekoden
>til rådighed.

>De er dog samtidig så presset af andre sjove opgaver, familie etc. så
> [...]

Det var da ufatteligt?

Den post du lige er kommet med, kunne stamme fra Microsoft, hvis det ikke
lige var fordi den nævner ord som Linux og open-source osv.
Det er en meget normal opfattelse her i verden at det at lave den dybe
tallerken hver gang man skal spise er en dum ting. Det vil du også vide hvis
du bare har den mindste kontakt med andre mennesker. Men alligevel kan du
vende det hele rundt, så det at man nu arbejder ud fra et pricinip at det er
GODT at lave det samme arbejde igen og igen.
Det var fuldstøndig langt ude. Det er nøjagtig som når man finder en bug i
et MS program, så vender de det hele om og kalder det en funktion istedet
for. Selvom alle andre opfatter det som en bug.

Hvis det er det plan du ønsker at køre det på så værsgod. Men jeg er ikke
interesseret i en så latterlig diskussion. Nok har vi forskellige meninger,
det respektere jeg. Men at sidde og vende det hele om og ikke være mand nok
til at indse den simple ting det meste af vores verden er bygget på. Nemlig
at det er dumt at opfinde den dybe tallerken hele tiden. Hvorfor pokker tror
du at man har lavet så mange finde opfindelser og måder at gøre ting på? Fx.
hele idéen med OOP er blandt andet at genbruge kode, så man ikke skal lave
det forfra. Men selvfølgelig, det er jo ikke sådan for Linux verdenen. Nææ
nej.

[STORT SNIP]

- Michael