Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram

Fra: Michael <sslug@sslug>

>From: "Frank Damgaard" <sslug@sslug>

>De ting i siger er krav til et regnskbasprogram kan gøres med et regneark.

Ja ;v)

>For at andre virksomheder skal få øjnene op for open-source som i gerne vil,
>så skal der også laves produkter som kan konkurere med de andre produkter på
>markedet. Og de andre closed source produkter er altså for længe siden
>kommet forbi det udbud af funktioner og tilbyder en del mere.

Men du skal lære at kravle før du kan løbe en marathon.

Jeg synes, at dine ytringer ovenfor viser, at der er noget omkring
Open Source, som du har misforstået.

De fleste Open Source-produkter starter rent faktisk på et meget
lille stade, hvor de ofte kun løser nogle meget få, overordnede
problemer.

Nogle af dem, som benytter programmerne, synes det bør kunne
noget mere og foreslår udvidelser, forbedringer og fejlretninger -
nogle som forslag - andre i kildekode (det sidste ville de aldrig
have kunnet, hvis der var tale om et closed source system).

Bidragene i kildekode bliver lagt ind. Forslagene kommer på
en todo-liste og en ny version bliver frigivet.

Linux startede rent faktisk fordi en enkelt person ville have et
system til sig selv, og regnede rent faktisk ikke med, at der var
andre, som kunne bruge det eller ville være interesseret:

"It is NOT protable (uses 386 task switching etc), and it probably never
will support anything other than AT-harddisks, as that's all I have :-(."
Linus (sslug@sslug) 25 Aug 91 20:57:08 GMT

Og se hvor langt dette projekt er nået - men det tager selvfølge
noget tid.

Men hvis man ikke kommer i gang, bliver tiden jo uendelig.

Så derfor starter vi med noget, vi kan håndtere og overkomme -
og så kan det være, der er nogen som er meget bedre end
os der hjælper til eller overtager - og så er vi meget glade
for vi har snesevis af andre projekter at kaste os over ;v)

De herligste hilsner

Claus Sørensen              P L O M U S
Projektkoordinator       ------------------        Tlf:      21 27 62 45
Nøddelunden 110           Linux-rådgivning,        Email:   sslug@sslug