Re: [MISC] Forslag til regnskabsprogram

On Tue, Nov 21, 2000 at 10:26:41 +0100, E. Sjørlund wrote:

> Eller sagt på en anden måde, hvis T&S ikke har godkendt programmet, skal man
> føre sine posteringer ind i momsbogen med pen og blæk.

tja, det er vist lige firkantet nok.
printerblæk er vist også  ok :))

> Ud over det skal firmaets revisorer have et grundlag for revisionen, som de
> tør stole på, og den slags er nogle mistænksomme typer (hvis de skal være
> til noget).

Min revisor er ganske glad for mine posteringsudskrifter (sorteret + usorteret!)
og er vist bedre end dem de selv har.

Men har man behov for såmange posteringer at de ikke kan udskrives
så bør man investerere i nogle af de programmer der findes.
Bliv ved at presse (og love at købe) Navision og de vil også lave en Linux
udgave. (de har en SCO udgave der virker på linux)

Men til mndre foreninger/privat mv., da er det altså rart
at kunne sidde med posteringer og posteringer sorteret efter konto
i papirform så man i ro og mag kan gennemgå og kontrollere det.

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda