Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

----- Original Message -----
From: "Kim Schulz" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Tuesday, November 21, 2000 10:17 AM
Subject: Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

> Tjaa men i dette tilfælde passer det nu engang. Jeg ville, trods mange
> timers arbejde med Navision, aldrig kunne lave den smarte lille makro
> som supporteren lavede, for den benytter lige en lille udokumenteret
> funktion i programmer. Dette ville jeg kunne have undgået ved at have
> adgang til sourcen.

Så nu mener du ligefrem at en alm. Regnskabsfyr/fyrinde ville sætte sig til
at læse 2 millioner linier sourcecode igennem for at finde en eller anden
udokumenteret funktion? Tror du seriøst på de overhovedet har evnerne?

> Tjaa jeg kender nu mange steder hvor man kan blive skolet i et
> program....tjaa faktisk de fleste større software firmaer uddanner
> supportere til deres software - det er jo endnu en måde de kan tjene
> penge. Der er ingen der kan oplære andre i et produkt, som dem der har
> lavet det selv, men har man koden, så kan man komme ind i programmørens
> tankegang og finde alle de små udokumenterede features (som der trods
> alt er i det meste software idag).

Ja, forudsat at man vil bruge 2 år på at uddanne sin supporter fordi han
skal læse koden igennem først. Forøvrigt har 99% af dem sikkert ikke evnen
til at læse kode.

Interessant.

- Michael