Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

----- Original Message -----
From: "Kim Schulz" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Tuesday, November 21, 2000 4:04 AM
Subject: Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

> Jeg mener ikke at nogen kan være så vigtig at han er 2500kr/t værd -
> slet ikke hvis man først har betalt for at få den software man skal
> bruge support til...havde jeg fået softwaren gratis (Free software) så
> var det måske noget helt andet. Problemet er ofte at programmet er
> clesed source, og derfor er det kun en meget lille folkeskare der kan
> give support til det. Dette mener jeg er nøjagtigt det samme som at tage
> patent på noget software, bare fordi man fik ideen først - og da min
> holdning til SW-patenter er som den SSLUG kæmper for, så er dette ikke
> [...]

De argumenter er godt nok langt ude og i strid med hvad i ellers pleje at
sige her.

For det første så lærer man ikke at yde support på et program ved at læse
code, så drop lige dte pjat, fordi det er for tyndt.
Man lære at yde support ved at arbejde med programmet. Ellers kunne de
millioner af programmer der findes som er closed source jo ikke tilbyde
support og det er jo ikke tilfældet.

Hvad angår det sidste, så har SSLUG konstant ævlet om at patenter skal væk,
men i stedet skal man have first mover fordelen. Den har de tilsyneladende
og nu mener du det er galt. Og at det er galt at de fik ideen først.
Hvad pokker er det for noget fis? Skal man nu ikke have lov til at få en idé
først.
Efter hvad du siger her, så lyder det ikke som om i er imod patenter, men
bare ude på at myrde enhver form for forretning som har med IT at gøre,
fordi i vil have det hele gratis.

> jeg har talt med flere firmaer der ville finansiere mine projekter
> såfrem det var noget der kunne hjælpe dem i deres hverdag (det var sådan
> Intranet systemet blev finansieret, og jeg føler mig alt andet end
> underbetalt for dette).

Hvad er kravet fra disse firmaer? Skal det være open source eller hvad?

- Michael