RE: [MISC] Regnskabsprogram til linux

Jeg tror, nu det er en del nemmer at lave et hack til open kode, end
til et købe program, det lidt sværer at lave hacks hvis du ikke
har koden, generalt er de fejl vi ser ikke noget problem mht
sikkerhed, men til hvad man kunne kalde moment/flow af posteringer

>MEN man køber et dyrt buyware program, er tilfreds og bruger det,
>men så skifter OS version, og man skal ud at investere i
>opgraderinger eller nyindkøb, eller leve med de fejl og ustabiliteter
>der er i programmet, og uden garanti for at disse problemer løses
>(man kan jo blot købe en opgradering).

Ja, ja det er godt, personligt tror jeg nu hvis man købet for
billigt bliver men nød til at følge med, men alle der kører på
A/400 har ikke det problem, ej eller folk der bruger systemet
til regnskab, og ikke andet, der er stadig folk der bruger
f.eks. novell men kun til regnskab

>Så der er behov for et mindre bogholderisystem til private
>og mindre foreninger der ikke har råd til de dyre og komplicerede
>færdigprogrammer, som i øvrigt ofte kræver windows og i nogle
>få tilfælde (SCO-) unix.
>For store firmaer er det sikkert bedst med de dyre færdigprogrammer,
>men for os andre mangler der noget.

Lad vær med at jamer kom igang med det,

>Jeg bruger stadig mit gamle cp/m baserede pascal program, og det
>er tilstrækkelig, selv til flere hundrede posteringer.

Jep, det lyder ikke som om du har opgradeter :)

JOW