Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

On Mon, 20 Nov 2000, E. Sjørlund wrote:

> Open Source du'r efter min mening simpelthen ikke til et program af den art,
> hvis programmet skal bruges i et regnskabspligtigt firma. Til hjemmebrug kan
> det naturligvis være fint nok.

Lad mig føre et simpelt bevis for, at regnskabsprogrammer ikke kan sikre
mod en virkeligt kreativ bogholder.

Bogholder Fuskesen tager fuld backup hver dag. Nu finder han ud af, at han
vil fuske med noget for et halvt år siden. Han stiller nu på sin computers
ur et halvt år tilbage, reformaterer harddisken og indlæser nu backupen
dateret for 1/2 år siden og laver sin fusk. Herefter retter han
computerens ur en dag frem og inddaterer næste dags data. Dette bliver han
ved med indtil han er up-to-date.

Bogholder Fuskesen har nu fået lavet noget fusk i systemet med
tilbagevirkende kraft.

Hermed er det bevist, at regnskabsprogrammer alene ikke kan sikre mod fusk
- hvadenten de er fri eller ufri software.

/Ole
--
SSLUGs julefrokost. Onsdag d. 13/12
http://www.sslug.dk/moede/hygge/2000-12-13/