Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

>>>>> "Michael" == Michael  <sslug@sslug> writes:

Michael> Det er da klart at man kan finde fejl i programmer, men det
Michael> sker som oftest ved held.

At finde en border case bug kan være ikke-trivielt, specielt i et
program med mere end nogle tusinde linier kode.

At finde noget der "ikke hører hjemme" i koden er derimod simplere -
jeg siger ikke det er let, men det er så afgjort nemmere.

Jeg ved at der er flere Debian folk der mener at det at eje en pakke i
Debian er ensbetydende med at man laver en security audit af
programmet. Og selvom der er mange linier kode, er der også mange sære
nørder :)

At der er mulighed for at efterse koden for bagdøre og fuskeri betyder
altså også at chancen for at det rent faktisk sker er større. Det er
absolut ikke det jeg bruger mest tid på, men det hænder da at jeg lige
kigger lidt nærmere på koden i et program - specielt hvis der er en
fejl deri som irriterer mig.

Closed-source programmer må man jo bare stole på. Personligt har jeg
ikke det store problem med det - det er en nødvendighed af og til. Men
hvis der er open source alternativer til kommercielle produkter som fx
kræver SUID, så er jeg da ikke i tvivl om hvad jeg vælger.

Jesper