Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

----- Original Message -----
From: "Frank Damgaard" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Monday, November 20, 2000 5:19 PM
Subject: Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

> Men sikkerhedshuller  kan jo ligesågodt laves med buywareprogrammer.....
> så det er ikke et argument for eller imod.

Helt klart. Huller opstår i begge programmer. Det er bare det at sige at
fordi man KAN gennemlæse koden for fejl så er det de færeste der kan og det
er en næsten umulig opgave. Så det er ikke realistisk.

> Så der er behov for et mindre bogholderisystem til private
> og mindre foreninger der ikke har råd til de dyre og komplicerede
> færdigprogrammer, som i øvrigt ofte kræver windows og i nogle
> få tilfælde (SCO-) unix.
> For store firmaer er det sikkert bedst med de dyre færdigprogrammer,
> men for os andre mangler der noget.

Her går vi ud fra at Open source er det samme som gratis, hvilket det IKKE
er.
Men det er sandt at det kan være meget dyrt for små virksomheder og det
synes jeg også er en skam at det skal være sådan.

Men det vil der blive rådet bod på. Der arbejdes i hvertfald på højtryk på
det. Men open source, kan jeg endnu ikke sige om det bliver. Jeg føler mig
ikke overbevist om at det er det rigtige. Ikke endnu i hvertfald.

- Michael