Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

On Mon, Nov 20, 2000 at 10:04:07 +0100, Michael wrote:

> Jeg tror ikke at hverken du eller mange andre herinde gennemlæser 20.000
> linier kode til et program for at se om der er huller i det, eller nogle
> fuskede funktioner. Og 99% af alle folk har ikke evnerne til at kigge koden
> igennem, så det er en skrøne.

Men sikkerhedshuller  kan jo ligesågodt laves med buywareprogrammer.....
så det er ikke et argument for eller imod.

MEN man køber et dyrt buyware program, er tilfreds og bruger det,
men så skifter OS version, og man skal ud at investere i
opgraderinger eller nyindkøb, eller leve med de fejl og ustabiliteter
der er i programmet, og uden garanti for at disse problemer løses
(man kan jo blot købe en opgradering).

Så der er behov for et mindre bogholderisystem til private
og mindre foreninger der ikke har råd til de dyre og komplicerede
færdigprogrammer, som i øvrigt ofte kræver windows og i nogle
få tilfælde (SCO-) unix.
For store firmaer er det sikkert bedst med de dyre færdigprogrammer,
men for os andre mangler der noget.

Jeg bruger stadig mit gamle cp/m baserede pascal program, og det
er tilstrækkelig, selv til flere hundrede posteringer.

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda