Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

----- Original Message -----
From: "Kaare Rasmussen" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Monday, November 20, 2000 10:08 AM
Subject: Re: [MISC] Regnskabsprogram til linux

> Jeg synes du bør have nogle beviser for at udtale dig så skråsikkert.
> Har du det?

Whatever. Det er da utroligt at hver gang man siger noget så bliver der
slynget den latterlige linie ud. Hvis du vil ha' beviser så kan du hoppe i
en retssalg. Indtil da så ta' det for hvad det er. MIN mening og MIN
påstand. Nøjagtig som du kommer med DIN mening og dine påstande.

> Mekanismerne er lidt mere indviklede end som så, Michael. Hvad angår
> finansprogrammer er der en god sandsynlighed for at jeg eller andre jeg
> kender vil kigge dem igennem, da det er "mit område". Så er det op til
> de 99% der ikke har evnerne til at afgøre om de vil stole på mig eller
> på en Damgård eller hvem der nu kommer med noget kode der ikke kan
> checkes.

For det første så tror jeg dig ikke. Kort sagt.
Dvs. du har siddet og læst samtlige millioner linier sourcecode igennem for
at finde fejl osv. i de økonomi programmer og lign. som er open-source?
Hvorfor tror jeg dig kort sagt ikke?

Jeg går ud fra at du kan programmere osv. Og i så fald så ved du også hvor
omfattende en opgave det er.... Og at denne opgave er endnu svæere hvis det
er kode skrevet af en anden. Og så ved du også at man ikke bare kan tage en
linie af gangen og sige "denne linie er ok"... Det skal ses i helheden og
sammensætningen. Det er en mere eller mindre umulig opgave med mindre man
har 8 timer om dagen i en allerhelvedes lang tid(afhængig af programmets
størelse). Kort sagt, det er umuligt(eller meget tæt på). Hvis det var så
let som du giver udtryk for, så havde de fleste jo fjernet fejl fra deres
programmer, men det har de ikke fordi selvom de har arbejdet med det i måske
2 år, så kan de ikke bare sætte sig ned og finde alle fejlene. Og kort
sagt.... Det kan du slet ikke som udenstående, det ikke har været med til at
lave det.

Det er da klart at man kan finde fejl i programmer, men det sker som oftest
ved held.

For det andet så skal vi lige prøve at tage den sidste del igen. Dvs.
Damgård siger "Vores programmer køre godt. Der er ingen fejl". Det firma som
rent faktisk har arbejdet med det i mange år. Dem som har udviklet det fra
bunden af. Det firma som har stor success med at sælge det til en masse
virksomheder. Dem skal man slet ikke tro på som forbruger, kunde eller mulig
kunde?

Man skal derimod tro på Hr. Rasmussen som ingen ved hvem er, som tror at man
bare sætter sig ned og finder fejl i rpogrammer uden det store problem, som
påstår at han ville læse de millioner linier kode igennem et fx. stort
Navision system består af?

Jeg ved ikke med dig. Men umiddelbart ved jeg nok hvad jeg ville finde mest
trovædrigt, og dette gælder også for de steder hvor jeg har arbejdet. (Hint:
Det er IKKE hr. Rasmussen)

> Men diskussionen har været der 100 gange før, så vi kommer nok ikke
> videre.

Nej og hvorfor mon!

- Michael