Tidsregning. (Var: [MISC] Regnskabsprogram til linux)

Michael wrote:

> For det første så har den her diskusson intet med et regnskabsprogram og
> gøre,

Og hvad så, det her er sslug.misc, jeg kan gå lige så OT som jeg lyster. Det
her sq ikke den første tråd nogensinde der er gået OT.

> for det andet så er det forpulet

Styr dit sprog.

> ligegyldigt. For det tredje så er det endnu mere ligegyldigt hvad de
> officielle forskere osv. siger. Det der tæller i samfundet er hvad samfundet
> kalder tingene. Så hvis samfundet vil kalde det får noget så lad os kalde det
> det.... Ingen grund til at spilde en helvedes masse tid på at diskutere noget
> så ligegyldigt som hvornår man skal
> kalde det et årtusindeskifte.

Det her handler ikke kun om hvad folk kalder tingene, der er reelt mange
mennesker som ikke kender og ikke nogle der ikke VIL (det er min erfaring,
nogle folk ser med vantro på en når man påstår der ikke var noget år nul og at
vi ikke er indtrådt i det nye årtusinde endnu) indse tingenes rette sammenhæng.

> Forøvrigt hvis det er tilfældet at det først skifter i år 2001,

Ikke noget "hvis", sådan er det, upåagtet om du kan rumme det eller ej.

> så bør et alm. årsskifte jo også først skifte én dag efter vi fejrer
> det...før er der jo ikke gået et helt år...

Nu vrøvler du jo. Der er jo gået et år når der er gået 365, evt 366 dage, a 24
timer, og det har der når klokken slår tolv d. 31/12.
Problemet er at den måde vi håndterer årstal på er at vi snakker om det år vi
er i. Således var år 1 efter Kristi Fødsel først gået d. 31/12 kl. tolv år 1,
og år 2 var gået d. 31/12 kl.  tolv år 2, osv, osv. så kan du selv tælle og se
hvornår der er gået 2000 år. Jeg kan afsløre at resultatet er når vi skifter
fra at være i år 2000 til at være i år 2001, altså d. 31/12 kl. tolv år 2000.

CH