Re: [MISC] Power down under RedHat 7.0

On Mon, 6 Nov 2000, Thomas Dahl Pedersen wrote:

> Hej sslug'er
>
> Jeg har lige opgraderet min rh6.2 til rh7.0 og oversat en kerne ud fra min
> gamle konfigurationsfil og nu vil maskinen ikke længere slukke når jeg
> lukker ned.
> Under 6.2 kunne jeg under kernekonfiguation vælge vælge "Power down after
> shutdown", men den option er åbenbart fjernet.
> Jeg forestiller mig at det ikke længere er en option, der skal oversættes
> ind i kernen, men hvordan får jeg så maskinen til at slukke "af sig selv".

Jeg tror du skal checke at /etc/inittab har en linie

ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -h now

Der skal ikke stå

ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -r now

(r for reboot - h for halt)

"You don't win a battle by asking, `Will we win?'
You win it by doing your best to win" - Richard M Stallman

LinuxKonference i København: http://LinuxForum.dk/