Re: [MISC] Mandrake 7.2 frigivet

torben fjerdingstad wrote:

> Hvor finder man den nye browser (konquerer hedder den vist).
> Jeg synes ikke jeg kan finde den på de to CD'er.

> Det var da dejligt.
> Hvorfor mon jeg så aldrig kommer over ca. 16-18kb/sek? :-(
> Jeg sidder lige på den anden side af væggen i samme bygning
> som ftp serveren.
>
> Data vejen er vist kun
> ftp server - switch - router - linux firewall - switch - mini switch.
>
> Jeg har prøvet med en anden firewall og at springe mini switch'en
> over. Men det gjorde ikke megen forskel.
> Der er 100mbit FD hele vejen.

Det sædvanlige svar på dette spørgsmål plejer at være:

1:	Er alt nu også FD?
2:	Hardware problem: Netkort, kabler, udtag, etc.

> Det går meget hurtigere når jeg henter filerne i f.eks. sverige
> eller finland.

Hvis du ikke har FD hele vejen kan du risikere, at acknowledge pakkerne
måske kolliderer, når du henter lokalt, men lige netop ikke gør det, når
det er fra udlandet.

Kan du logge ind på firewall'en og lave en ftp til /dev/null?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08