Re: [LOCALE] DSDO til OOo

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Vi vil (og kan) ikke forære Sun Microsystems Den Store Danske
> Ordliste.  GNU GPL forhindrer kun OOo-projektet i at kompilere
> DSDO ind i OOo, og det er der forhåbentlig ikke nogen der er
> dumme nok til at gøre.  Jeg kan stadig ikke se ideen med
> OOo-projektets LGPL-krav, og vi kan ikke ændre licensen uden at
> starte helt forfra med ordlisten.

OOo-folket verkar anse att GPL är ett problem (eftersom Sun
ställer det villkoret), och du verkar tycka att GPL inte kan vara
ett problem (eftersom det inte handlar om inkompilering). Jag tror
det blir omöjligt att åstadkomma ett samarbete om du (DSDO) och
OOo-folket inte kan komma fram till en gemensam syn på den här
frågan.  Från OOo-hållet kommer det att se ut som att Jacob är
bromsklossen, som gör DSDO obrukbar.  (Men för den svenska
ordlistan klarade Göran Andersson att göra DSSO användbar.)  Du
ser ingen nytta med att kontakta OOo (för du bryr dig inte om
OOo), och OOo ser ingen nytta med att kontakta dig (för du
framstår som en GPL-fundamentalist).

Jag kan inte ta mer initiativ, för jag är inte dansk.  Jag har
fullt upp med att kommunicera mellan OOo och Göran Andersson
rörande den svenska DSSO.  Nu krävs det att någon annan dansk tar
initiativet och kommunicerar mellan OOo och Jacob.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)