Re: [LOCALE] DSDO til OOo (Was: Stavekontrolden vs. DSDO)

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Hvis der er en eller anden der gider gøre det.  Jeg interesserer
> mig ikke for OOo-projektet, så det er ikke noget der fanger mig.

De intresserade personerna finns inom OOo.  Vill du låta dem komma
in i DSDO?  När det inom OOo frågades om det fanns någon bra dansk
ordlista, så var det ingen där från DSDO som sade "här är vi!"

Hunspell kan allt som Aspell/Myspell kan och lite till.  Att
konvertera formatet är inget problem.

Men hur är det med juridiken?  OOo kräver LGPL (eller Public
Domain), eftersom Sun Microsystems, som äger StarOffice och
OpenOffice, inte vill få krav på sig om att GPL-licensiera
källkoden.

För Den Stora Svenska Ordlistan, DSSO, som 2003 togs tillbaka från
sv.speling.org till Göran Anderssons www.dsso.se, har
LGPL-licensieringen för OOo fungerat utan problem.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)