DSDO til OOo (Was: Stavekontrolden vs. DSDO)

Martin Leopold skrev:
On Fri, 2007-06-22 at 21:42 +0200, Jacob Sparre Andersen wrote:

Det ser ud som om vi bør indstille distributionen af DSDO i
OOo-format, og overlade det til andre at pakke DSDO til OOo.

Det lyder så drastisk igen! Ville det ikke være bedre at kigge lidt på måske at få DSDO til at fungere (endnu)bedre med Hunspell/MySpell?

Hvis der er en eller anden der gider gøre det. Jeg interesserer mig ikke for OOo-projektet, så det er ikke noget der fanger mig.

Jeg har ikke nogen idé om hvordan de forskellige formater er indrettet, men er der nogen tekniske problemer i at outputte DSDO i et format til Hunspell, som gør brug af de funktioner som Hunspell tilsyneladende[¡] har?

Det tvivler jeg på. Vi har tidligere kunnet levere en acceptabel, affikskomprimeret ordliste til OOo.

De oplysninger om hvordan ord sammensættes, der efterhånden er samlet i DSDO kan nok oven i købet gøre at Hunspell vil kunne fås til håndtere sammensatte ord bedre end [AI]spell.

Men det kræver som sagt en interesseret, kompetent person, der vil give sig i kast med opgaven.

Jacob
--
Søren Kierkegaard - Ole Lund Kirkegaards onde bror