Re: [LOCALE] Oversættelse af GStreamer

Michael Schmidt skrev:

detected capabilities in stream Konstateret kapacitet i strømningen.

Kapacitet og kapabilitet er to vidt forskellige ting

Ups - grim smutter, beklager.

Element doesn't implement handling of this stream. Elementet har ikke implementeret denne strømning.

En strømning er en sild, der endnu ikke er yngledygtig.

Er det derfor man altid hører at de er sure? på svensk i hvert fald!

No or invalid input audio, AVI stream will be corrupt. Ingen eller ugyldig lyd-inddata, AVI strømningen vil være forvansket.

Fisken igen.

Strøm er for mig noget med elektrisitet - eller vandløb! jeg ved så ikke om der er den store forskel til at bruge ordet 'strømning' i stedet, andet end at det lyder mere klodset (ser sådan ud på skrift)

Strøm er en kontinuerlig passage af en mængde gennem et rummeligt udsnit af systemet.
Hvis det er en støm af data, så kald det en datastrøm -hvilket nok er lidt generelt.
Er det en strøm af multimedie-data så kald det med en fællesbetegnelse mediastrøm.
Er det specifikt lyd eller billed så kald det enten lyd- og billed-strøm eller audio- og video-strøm.

Det var så min mening om den sag :)

Lyder OK for mig - jeg holder mig til det generelle mediastrøm.

Tak for hjælpen.

--
mvh Mogens Jæger