Re: [LOCALE] sammensætning af ord

Anders Bo Rasmussen skrev:

> Er der nogen måde jeg kan slå sammensætningen af ord fra i
> aspell og ispell.

Ja.

Aspell:
=======

Du skal ind i filen "/usr/share/aspell/dansk.dat" og fjerne
linjen "run-together".  Desværre er der (mig bekendt)  ikke
en måde, hvor de enkelte brugere kan vælge deres personlige
indstilling af dette flag.

Ispell:
=======

Hvis du undlader at give `ispell` kommandolinjetilvalget
"-C", burde det ikke selv forsøge at gætte sammensatte ord.
Problemet med Ispell er modsat Aspell at man her ikke kan
sætte en fornuftig standardindstilling for hvert enkelt
sprog.

> Alternativt vil jeg foreslå at lave to "sprog" i pakkerne.
> Således at man kan vælge mellem "dansk" og "dansk, jeg kan
> godt selv finde ud af at sammensætte ordene" (måske den
> skulle kaldes dansk2).

Jeg kan godt se fidusen ved at lave noget i den stil, men
hvordan kan vi gøre det rimeligt sandsynligt at folk vælger
den rette af de to indstillinger i forhold til deres
sprogkundskaber?

Jacob
--
»Standardafvigelsen af Excel er 6 Mb« -- Morten Sparre Andersen