Re: Manglende subjects i Pine?

Mads skrev:
On Mon, 23 Jun 2003, Jacob Sparre Andersen wrote:

Kan det v?re p? grund af Pines uvane med totalt at ignorere hvilken tegnkodning beskeder kommer i? Det vil kunne resultere i at Pine fors?ger at skrive byte-sekvenser der svarer til korrekte ISO-8859-1-kodede strenge, men ikke til korrekte UTF-8-kodede strenge. Det kan s? igen resultere i tilf?ldige og udokumenterede reaktioner fra din terminalemulator.

Tjow. Det er nu mest noget med at der ikke kommer noget p? linien.

Det kan vel kaldes en af de »tilfældige og udokumenterede reaktioner« jeg henviste til at din terminalemulator kunne reagere med.

Jeg er alvorligt bange for at der ikke er andet at g?re end at se om de nyere udgaver af Pine (vi k?rer 4.51 p? NBI) har l?st problemet.

Har 4.51 l?st det?

Det kan jeg ikke lige sige dig. Vi jeg kører nemlig min post på et OSF/1-system der vist ikke er voldsomt UTF-8-venligt. Men jeg kan da prøve og se om jeg kan finde en terminalemulator der kan snakke UTF-8 og undersøge sagen.

En ting du kan prøve er at oprette en fil med et navn der ikke er en lovlig UTF-8-streng (skift terminalemulator og tegnkodning til ISO-8859-1 og opret filen "blåbærgrød") og se på hvordan din terminalemulator (i UTF-8-modus) viser den (både med tegnkodningen `LC_CTYPE=da_DK.ISO8859-1` og med tegnkodningen `LC_CTYPE=da_DK.UTF-8`). Hvis min opfattelse af problemet ikke er helt hen i vejret, så vil din terminalemulator i det første tilfælde give dig en blank linje og i det andet tilfælde skrive filens navn som "bl?b?rgr?d".

Jacob
--
"Nu vil jeg tilbage til Ada" -- Poul-Erik Andreasen