Re: [LOCALE] sammansatta ord

Anders Bo Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> Er 1 vores mål?

Indenfor visse grænser, ja. I sidste uge besluttede vi f.eks. at afvise
formiddagslir, ud fra en betragtning om at det var for usædvanligt, og
for tæt på formiddagslur.

> 1 har den fordel frem for 2, at den ikke godkender
> radiocykel eller maskinistfisk.

Det burde en ordentlig løsning på 2 også kunne klare.

> Desuden kan man ved løsning 1 få at vide
> at radiobiil nok skal være radiobil.

Igen tror jeg det kan løses også med 2, men det er nok en tand sværere.

> Vil der i det (måske?) kommende interaktive indtastningsprogram til
> dsdo, være mulighed for at angive fornuftige sammensætninger? Så når man
> ser på mølle, kan man angive vand og vind, hvorefter der automatisk
> eksisterer de samme ordformer af vandmølle og vindmølle som for mølle.
> Dette ville kunne forøge antallet af ord ganske betydeligt.

Det er da en idé der er værd at overveje.

.Henrik

--
Den største fordel ved Windows er den gode understøttelse af
Windows-programmer.