Re: [LOCALE] Hvilken linie er valgt for udgaaede stavemaader idsdo?

Gunner Poulsen <sslug@sslug> writes:

> Var det ikke overkommeligt hver gang der kom en ny retskrivningsordbog
> at søge listen igennem for de ord der udgår (og evt. erstatte med de
> nye stavemåder)?

Jeg tror jeg forsøgte sidste gang, men der var et eller andet der
stoppede mig. Et af problemerne er at vi har langt flere
sammensætninger end RO og jeg mindes noget om at det ikke var helt let
at finde alle de ord der skulle ændres.

Men 'linie' bør ud af den officielle ordliste og ligeledes med andre
forældede staveformer. Folk der ønsker at opretteholde disse i i deres
idiolekt kan så sætte dem ind lokalt eller bruge staveprogrammer med
lokale ordlister.

Jeg har selv den slags tilføjelser, dog primært den anden
vej. (Fordanskninger som DSN ikek godtager endnu).

--
 Peter Makholm     |     Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
 sslug@sslug |