Re: [LOCALE] sammansatta ord

Henrik Christian Grove <sslug@sslug> writes:

> [1] Inden for rimelighedens grænser, ellers skulle listen være
> uendelig, idet man altid kan konstruere længere ord.

Jeg fik lige lyst til at søge lidt i googles nyhedsgruppearkiv, og fandt
følgende indlæg fra dk.kultur.sprog, hvor vi demonstrerede dette i
praksis:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=Ug745.6747%24TM6.109146%40news000.worldonline.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dl%25C3%25A6ngste%2Bdanske%2Bord%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3DUg745.6747%2524TM6.109146%2540news000.worldonline.dk%26rnum%3D2

(beklager at det blev så langt, her er et kortere:
http://makeashorterlink.com/?B23B13DD4)

.Henrik (der stadig ikke bruger ord på 178 bogstaver særlig ofte)

--
Hvad har din bedstemor mon lettest ved at forstå? At din computer er
dørvogter på din forbindelse til internettet?  Eller at den er firewall