Re: [LOCALE] "hiraki"? (was: Google-ordbog

Hans Schou wrote:

> OK.
>
> Nu var min påstand ikke at de ord du listede var stavet forkert,
> bare at dem der forekom hyppigst var stavet rigtigt.

Ja, og jeg tror ikke at de 100.000 hyppigste er stavet korrekt. Måske 1000.

> [...]
> 1 taler
> 1 nære
> 1 beløb
>
> Min påstand er så at den første del af listen er stavet rigtigt.
> Måske er den sidste del også stavet rigtigt, men da de ikke
> forkommer så hyppigt, vælger jeg ikke at tage dem med.
>
> Jeg kunne dele listen ved 50%, eller måske manuelt søge efter ord der
> er stavet forkert, eller smide væk på anden måde.

> masseødelæggelsesvåben: 3270
>
> Med kun disse tre ord, er min påstand at det er mere sandsynligt at
> "masseødelæggelsesvåben" er stavet rigtigt, end at "gjordt" er.

Ja, men masseødelæggelsesvåben er kun lidt hyppigere end "advanceret".
Der skal nok være et populært ord, der ofte staves forkert, så der er flere
sider med den forkerte stavemåde, end sider med "masseødelæggelsesvåben"

> hjemmesaftedansk: 20

Hvad betyder det?

--
Niels