Re: [LOCALE] "hiraki"? (was: Google-ordbog

On Mon, 9 Jun 2003, Niels Elgaard Larsen wrote:

> hierarki, og de andre handlede vist ikke om go.

OK.

Nu var min påstand ikke at de ord du listede var stavet forkert,
bare at dem der forekom hyppigst var stavet rigtigt.

Jeg har løbet nogle filer igennem.
Her kun listet de først og de sidste ord:

105 og
88 han
80 at
63 på
62 af
62 var
61 en
49 et
45 er
44 til
1 information
1 rang
1 rolig
1 taler
1 nære
1 beløb

Min påstand er så at den første del af listen er stavet rigtigt.
Måske er den sidste del også stavet rigtigt, men da de ikke
forkommer så hyppigt, vælger jeg ikke at tage dem med.

Jeg kunne dele listen ved 50%, eller måske manuelt søge efter ord der
er stavet forkert, eller smide væk på anden måde.

> "Gjort" er nu ikke så slemt:
> gjort : 267000
> gjordt: 2060

masseødelæggelsesvåben: 3270

Med kun disse tre ord, er min påstand at det er mere sandsynligt at
"masseødelæggelsesvåben" er stavet rigtigt, end at "gjordt" er.

hjemmesaftedansk: 20

Her er der så få observationer af et ord der er stavet rigtigt, at man
bliver nødt til at sortere det fra i den endelige liste.

Sparre laver noget hurlumhej med at registrere nye ord. De nye ord kan
naturligvis ikke komme med i den endelige liste, da der ikke er
"flertal" for at det er rigtige ord.

mvh/hans
If creativity is the field, copyright is the fence.
					-- John Oswald