Re: [LOCALE] "hiraki"? (was: Google-ordbog

On Sun, 8 Jun 2003, Niels Elgaard Larsen wrote:

> "hierarki" på danske sider: 8130
> "hieraki" på danske sider: 797
> "hiraki" på danske sider: 142
> "hieaki" på danske sider: 9
>
> Dvs > 10% stavefejl.

Den må du lige forklare nærmere. Hvilket ord er stavet rigtigt?

Der er samlet 9078 ord. 8130/9078*100.
Det får jeg til at 90% er stavet rigtigt - "hierarki"

Nu skal man ikke tro på alt hvad jeg skriver, for min ordbog mener det
skal staves "hierarchi", hvilket åbentbart var gængs stavemåde i 1926.
På spørgsmålet om der er flest dumme eller kloge mennesker i DK, må
jeg naturligvis hælde til at der er flest dumme. Men dem der er flest,
de har ret, og hvis de skriver "gjordt", så er det den rigtige
stavemåde i min begrebsverden (sådan da).

HTML er svært at lære. Lige så er CSS. Gang på gang må jeg korrigere
Fru Schou når hun skriver "colour". Ikke fordi det er forkert, men
fordi dem der er flest har ret. Det er sgu lidt surt at have sådan
nogle korrekte unoder...

Google er sandheden!

mvh/hans
If creativity is the field, copyright is the fence.
					-- John Oswald