Re: [LOCALE] Google-ordbog

>Hej
>I et anfald af hedeslag, fik jeg den tanke at man kunne bruge Google
>som ordbog.
>* for alle hjemmesider hvor sproget ligner dansk

Ja - f.eks DanoNorsk :-)
Det skal like tillegges her at jeg tidvis bruker Google til å se etter om ordet finnes og i så fall om det er Norsk.
Det er omtrent 300 dialekter i Norge og de fleste er ikke dokumentert, samtidig som Norsk er moving target -
omtrent som ett isfjell som nylig er brukket løs fra iskanten (Dansk rettskriving).
Det skal legges til at Norske ordbøker er vesentlig mindre voluminøse enn Tyske håndbøker.

>Nu var tanken så at de første 100.000 ord der optræder flest gange,
>sandsynligvis er stavet rigtigt.

>Det bliver ikke en komplet ordbog, men kunne det ikke blive noget der
>hendad der kan bruges?

Ja - til stavekontroll :-)
Hvis du tar med alle forbedringene i DanoNorsk
så kunne du avstedkomme en bedring av den Danske stavekontroll. :-)

Mvh
Jim Oksvold

-- "I'm not bad, I'm just drawn that way."
Jessica Rabbit