Re: [LOCALE] Korrekturlæsning af DSDO

Peter Eriksen skrev:

Nu fik jeg mit første brev med ord, som skal korrekturlæses.  Efter lidt
søgning på listen, sslug.dk/locale og Google, hvor jeg ikke fandt en
tilfredsstillende vejledning, er jeg lidt usikker på hvordan e-brevet
med nye ord skal udfyldes.

Vi er vist ikke specielt gode til at forklare den slags, men jeg vil prøve det.

For eksempel står der i brevet:
<brev>
WORD: knivmuslingen
STATUS: ?
CORRECTION:
EDITOR: Peter Eriksen <sslug@sslug>

Hvis du mener at »knivmuslingen« er et korrekt stavet dansk ord, så skal du bare erstatte spørgsmålstegnet (?) på "STATUS"-linjen med et plus (+).

Hvis du ikke mener at det er et korrekt stavet dansk ord (eller af en anden grund ikke mener at det hører til i ordlisten), så skal du erstatte spørgsmålstegnet (?) på "STATUS"-linjen med et minus (-). Derudover kan du også - hvis du finder det relevant - angive dit bud på den korrekte stavning af det fejlstavede ord på "CORRECTION"-linjen.

Det er sikkert nemt, når man først lige ved
hvordan man gør.

Det håber jeg.

Jacob
--
"Unix, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
 arbejdet selv."