Re: [ITPOLITIK] Skal patenter kunne fjerne ophavsretten? (Var: Re:[ITPOLITIK] SOS - OSD)

On Mon, 28 Apr 2003 09:36:34 +0200
Erik Lange <sslug@sslug> wrote:

> Ovenstående virker måske kun i teorien, da det jo vil kræve at man kan
> betale advokatomkostninger til at forsvare sig i en evt. retssag...
> men helt værdiløs er ophavsretten vel ikke.

   Hvordan var det, at Singer symaskinefirmaet fik lokket
patentet fra opfinderen? Jeg kan godt finde det frem, hvis
det har interesse.

   Patenter skal ikke kunne fjerne ophavsretten, selv om
det kan være svært at bruge til noget uden en retssag. Man
skal dog ikke føle sig som en tyv, hvis man kan tænke selv.