Re: [ITPOLITIK] Open Source i den offentlige forvaltning?

On Wed, 23 Apr 2003 11:15:48 +0200
"Jesper Laisen" <sslug@sslug> wrote:

> Jeg forstår ikke spørgsmålet. Er man kun open source tilhænger, hvis
> man mener, at alt skal være open source?

Nej, hvor får du det fra? Men lad meg ligne vid et annet politisk
spörgsmål - ökonomisk jämställdhet mellom män og kvinnor(*). I Sverige
kallede sig mange politiker plödsligt "feminister" i valget fordi det
var noget man kunde vinde röster på (vores stadsminister sa at ham var
feminist). Men i realiteten er der ingen som vil betale. Det er nu
strejk i Sverige fordi lönen for kvinder i offentlig forvaltning er for
lav.

Man kan ikke sige at man er open source-tilhaenger hvis man ikke vil
laegge penge på bordet för at genemföre politiske beslut.

Hvad koster det at anpasse Evolution til OO.org (hvis det nu er det
bedste alternativet)?

Hvad er det som hindrer "statsadministrationen" at be marknaden om et
bud på en Outlook-klon?

Det er hvad de politiker som siger at de er OSS-tillhaengere måste få
hvede for at kunna drive en meningsfull IT-politik. At det ikke går at
migrere til Open Source på kort sigt er obenbart. At der ikke er
nogen reel koncurrence er og obenbart. Så hvad gör vi? Sender
skattepengar til Redmond i mellomtiden?

//Erik

(*) er man kun feminist hvis man mener at både män og kvinnor skal föde
börn?