Re: [ITPOLITIK] Open Source i den offentlige forvaltning?

Som jeg skrev, planlægger Magenta Aps. et open source ESDH-system i samarbejde med kommunerne (http://www.magenta-aps.dk/projekter/esdh/). Der er mig bekendt ikke nogen af de etablerede spiller, som overvejer at gå open source med deres løsninger.

>Måske ville det ideale for en kommun/amt vare as köre SAP?
>Der er alt "integreret".

Nu kender jeg ikke SAP's ESDH-løsning, men jeg har hørt, at de ikke kan specielt meget sammenlignet med de specifikke ESDH-systemer.

>inte? Jag har set skärmdumpar anvendes som regningsunderlag, det
>fungerede udmerket (mainfraim helt udenom OfficePakken).

Massesagsbehandling kan selvfølgelig automatiseres. Individuel sagsbehandling kan ikke nødvendigvis automatiseres.

>Af sslugs 6000 memberoids, hvor mange anvender Outlook?

Af SSLUG's 6.000 medlemmer, hvor mange er ansat som sagsbehandler i statsadministrationen?

Det er da et stort problem, at OpenOffice.org ikke indeholder en Outlook-klon. Det er en absolut nødvendighed, hvis OpenOffice.org skal være et reelt alternativ til fx. MS Office.

http://www.e.gov.dk/

>Så er du måske ikke en open source-tilhænger?

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Er man kun open source tilhænger, hvis man mener, at alt skal være open source?

Mvh
Jesper