Re: [ITPOLITIK] Open Source i den offentlige forvaltning?

On Wed, 23 Apr 2003 09:10:41 +0200
"Jesper Laisen" <sslug@sslug> wrote:

> Der er fx. reel konkurrence på ESDH-markedet uden at der - endnu - er
> nogen ESDH-løsninger, der er open source.

Aha. Det lyder godt. Er der nogle ESDH-foretag som overvejer at "go open
source" for at vinde marknadsandeler?

> Fx. noget så basalt som integration mellem dit sagsbehandlingssystem
> og din kontorpakke.

Nu hved jag ikke exakt hvad et sagsbehandlingssystem er, men
"integration" betyder lidt ulige saker beroende på störrelsen af
virksomheden. Måske ville det ideale for en kommun/amt vare as köre SAP?
Der er alt "integreret".

Sen er det vel anvendene som siger hvis noget er integreret eller
inte? Jag har set skärmdumpar anvendes som regningsunderlag, det
fungerede udmerket (mainfraim helt udenom OfficePakken).

Jag tror ikke på at snakke om integration som et statiskt begreb. Der er
mennesker som får en masse sager at virke trots at det ikke virker.

> Det findes pt. til fx. MS Office, Corel-pakken,
> Lotus Notes, GroupWise. Der er mig bekendt ikke nogen som endnu har
> lavet det til Star/OpenOffice. Men selv når det sker, mangler der fx.
> et open source alternativ til Outlook e.lign., som jo er noget nær det
> vigtigste arbejdsredskab efterhånden.

Af sslugs 6000 memberoids, hvor mange anvender Outlook?

> Der er da masser af politiske visioner.

Hvilke politiker har dem og udtaler dem?

> De går bare på digital
> forvaltning, hvor det, selv for en open source-tilhænger som jeg, er
> svært på kort sigt at se open source som et reelt alternativ.

Så er du måske ikke en open source-tilhænger?

//Erik