Re: [ITPOLITIK] Open Source i den offentlige forvaltning?

On Tue, 22 Apr 2003, Claus Hjort Kristiansen wrote:

> Jeg skal i gang med at skrive fagprøve, hvor jeg vil skrive om "Alternative
> IT-systemer i den offentlige forvaltning. Er Open Source et reelt
> alternativ?"
>
> Mit spørgsmål går så på om en (eller flere) af jer kunne fortælle mig hvor man
> finder oplysninger om noget sådanne?

Find nogen i det offentlige, der benytter fri software og interview dem. I
Danmark kunne det være fi.dk eller Hanstholm Kommune. I udlandet er der en
stribe eksempler (http://www.linuxworld.com/2003/0324.barr.html
http://www.wired.com/news/business/0,1367,51994,00.html)

Hvis det er på et højere niveau (altså ikke på det lavpraktiske niveau),
så er det noget ala Teknologirådets Rapport i efteråret, som du er ude
efter.

/Ole
--
If some genie offered you three wishes, would not your first one be,
"Tell me, please, what is it that I want the most!"