Re: OTD gruppe opslag

On Wed, 16 Apr 2003, Carsten Svaneborg wrote:

> Jeg foreslår oprettelsen af en opslags email liste/newsgruppe
> krydspostet mellem SSLUG, sslug@sslug,
> digitalforbruger.dk, it-pol.dk, klid og hvem der ellers er
> interesseret. Formålet er at skabe et offentligt og tværgående forum
> hvor IT politiske interesse i Danmark kan sende opslag om egne
> projekter, og koordinere fælles projekter.

Det er nok væsentligt at skelne mellem liste til annoncering
(eenvejs-komminukation), og lister til diskussion/koordinering
(mangevejs-kommunkation). Måske vi kan starte med at oprette en liste til
annonceringer af it-politiske aktiviteter.

Der mangler i det hele taget en samlende kalender for OSS-aktkviteter i DK
- tekniske såvel som politiske og hygsommelige. Den ultimative løsning
kræver nok en del arbejde med at udvikle et system, hvor man kan abonnere
på forskellige typer oplysninger, så der ligger nok ikke lige om
hjørnet. Desværre.

> Jeg har tidligere sendt et ligende forslag til sslug.itpolitik, om at
> oprette en sslug.itpolitik.opslag med essentielt samme funktion, dette
> er blot en generalisering. Nogle der er interesseret i at være med?
> Eller kan klare det tekniske?

Jeg synes det er en god ide. Måske vi til at starte med kan oprette en
simpel mailingliste under opensource.dk, som i forvejen har en liste til
overvejende teknsike arrangementer.

-j

--
Janus Sandsgaard