Re: [ITPOLITIK] fodre patent kontoret med prior art

On Mon, 7 Apr 2003 11:07:07 +0200
Jon Bendtsen <sslug@sslug> wrote:

> For EvilMegaCorp får patentet
> tildelt og sagsøger mig. Jeg gider ikke bruge tid på at jeg skal
> overbevise en dommer om at jeg opfandt det først. Jeg vil tage fat på
> problemet før det kommer så vidt, således at de slet ikke får
> patentet.

"Welcome to the real world. See you in Court!"

Nogle patentadvokater siger at du er skyldig att kontrollere at du ikke
kränker patent innen du publicerer. Andre siger at om du ikke hved noget
så blir straffet ikke så staerkt.

Det er alltså meget riskfyld at söge kunskap i Patentsystemets
Publicerede Kunskapsbank (altså hvad vi får för monopolen). You are
damned if you do, and damned if you dont.

Nice deal huh...?

//Erik