Re: [ITPOLITIK] DR skifter helt til MS MediaPlayer 9.0

On Fri, 4 Apr 2003 14:00:56 +0200, sslug@sslug wrote:

>Også når man bor i Danmark, og de ikke har patent på noget?

Må du lave en MP3 enkoder i danmark, hvor der ikke er noget patent ?

Næ...det må du ikke :-(

BladeEnc er et eksempel hvor en svensker forsøgte, men blev stoppet af
patenter.

Du kan selvfølgelig prøve, og ta' retssagen... spørgsmålet er så, om
din ret til personlig tilegnelse (ifølge ophavsretsloven) står over
deres patent-ret. Det mener jeg ikke den gør, da det ville gøre
patenterne værdiløse. (Den burde, ja, men det er en anden sag).

Hilsen,
Erik L.