Re: [ITPOLITIK] DR skifter helt til MS MediaPlayer 9.0

Peter Maersk-Moller wrote:

Jeg personlig vil opfordre SSLUG til at protestere over for kultur- ministeren og kultur-udvalget over, at den dominerende public-service- broadcaster i Danmark har valgt på Internettet udelukkende at broadcaste ved hjælp af en lukket proprietær ikke standardiseret teknologi som reelt kun er tilrådighed fra EEN leverandør.

Er der andre, der har samme holdning, eller er jeg bare lidt for
fokuseret ?

Jeg tror de fleste kan se det fornuftige i at benytte åbne standarder, problemet er bare at der ikke er nogen på dette område :(

Der er Ogg Vorbis til lydsiden, men jeg ved ikke om det er helt klar til streaming (Erik, det må du vide mere om? ;) ). Mht. streaming video, så er der ikke rigtig nogen gode oplagte muligheder udover Real. Xiph.org er også på vej med noget og de skulle have første udgave klar engang til sommer så vidt jeg har forstået, men som det ser ud lige nu (så vidt jeg ved), så findes der simpelthen ikke noget frit, åbent format som DR osv. kan benytte.

:(

-- Joergen Ramskov Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk Mere info på http://jabber.dk/ og http://jabber.org/