Re: [ITPOLITIK] mplayer

On Fri, 31 May 2002, Erik Lange wrote:

> Kan du henvise til en dom hvor det fremgår at den som skaffer sig adgang
> til materiale der kan nåes på denne måde, og som udgiver iøvrigt ikke
> linker til, har ret til at betragte dette materiale som offentligt udgivet ?
>
> Ellers må det vist være en sondring du selv har fundet på ;-)

Erik, du vender altså tingene på hovedet. Jeg har en diskette liggende på
mit bord. På den er der en fil: "Test.txt". Nu putter jeg disketten ind i
min pc, og kopierer filen til mit webserver katalog.

*** Nu er Test.txt gjort _tilgængelig_ på internettet! ***

Det ligger i definitionen af ordet tilgængelig og hvordan internettet
fungerer! Det kan du ikke argumentere imod, og Niels Elgaard Larsen (som
har check på den slags) har redegjort for at den dermed må anses som
værende offentliggjort.

> - jeg venter i spænding på en domstolsafgørelse på dette område... indtil
> en sådan foreligger, kan ingen af os med sikkerhed sige hvad gældende
> retspraksis er på området...

Nej, det er klart, men jeg mener - på linie med de fleste her, tror jeg -
at udgangspunktet er det modsatte af dit.

Mads

'Open Systems' means no fences. And no fences means no use for Gates.
                                                       - Sun Microsystems