Re: [ITPOLITIK] mplayer

At 06:12 PM 5/31/02, you wrote:
Gitte Wange wrote:

> I det her tilfælde er værket den ASX fil du spiller - og IKKE wmv filen
> !!!
> wmv filen er ikke lovligt gjort tilgængelig - den ligger bare på en
> windows media server og venter på at blive afspillet VIA en ASX fil ...

Der kræves ikke et link nogen steder for at noget er tilgængeligt
og hvis windows media server er på nettet så er filen tilgængelig.

Man kan på noge Webservere(hvis det ikke er slået fra) også se et
directory
Struktur og dermed få adgang til filer der ikke står på forsiden. Da det
at se
en directorystruktur nogen gange sker med overlæg må det kaldes normal
tilgang, også selv om det måske ikke var tiltænkt fra ejerens side.

Kan du henvise til en dom hvor det fremgår at den som skaffer sig adgang til materiale der kan nåes på denne måde, og som udgiver iøvrigt ikke linker til, har ret til at betragte dette materiale som offentligt udgivet ?

Ellers må det vist være en sondring du selv har fundet på ;-)

- jeg venter i spænding på en domstolsafgørelse på dette område... indtil en sådan foreligger, kan ingen af os med sikkerhed sige hvad gældende retspraksis er på området...

Hilsen,
Erik