Re: [ITPOLITIK] mplayer

>>>>> "Gitte" == Gitte Wange <Gitte> writes:

Gitte> On Fri, 31 May 2002 12:47:10 +0200, Poul-Erik Andreasen wrote:
> [...]

Gitte> I det her tilfælde er værket den ASX fil du spiller - og IKKE wmv filen
Gitte> !!!
Gitte> wmv filen er ikke lovligt gjort tilgængelig - den ligger bare på en
Gitte> windows media server og venter på at blive afspillet VIA en ASX fil ...

Gitte> Man skal som sådan slet ikke kende wmv filen for at kunne høre de streams
Gitte> der ligger på f.eks. DR's website ...
Gitte> Derfor kan man kun få kendskab til denne fil ved at "sniffe" i ASX filen
Gitte> ...

Så ser vi DR webside:
Jeg starter Konqueror med: www.dr.dk (denne URL er bare noget jeg gætter, så det er vel cracking :-)

Jeg trykker på "om netradio" og får http://www.dr.dk/nav/netplayer/

Jeg læser afsnittet: "Hvis det ikke fungerer", for det gør DR's NetPlayer jo
ikke.

Der står:

"Hvis du er blandt de uheldige der ikke kan få DRs Netplayer til at fungere,
kan du bruge de direkte links til P1, P3, DR Klassisk og Boogie SKUM, Ghetto
Skum og Electric Skum som findes nedenfor. Windows Media Player vil så starte
og afspille den valgte kanal.  ..

DR P3
20Kbps, 32Kbps, _64Kbps_"

Jeg bruger nu det direkte link "64Kbps" ved at "kopiere henvisningsted" og
paste det i en konsol med mplayer. Det bliver:
        mplayer http://www.dr.dk/nav/netplayer/p3-wmp.asx

Det lyder godt. Det vil jeg godt optage:

        mplayer -ao pcm -aofile p3.wav http://www.dr.dk/nav/netplayer/p3-wmp.asx

Det virkede jo fint.
Jeg kan ikke se noget problem her.

Selvom det ikke er nødvendigt kan jeg også

        wget -O -  http://www.dr.dk/nav/netplayer/p3-wmp.asx|grep mms
som giver <Ref href="mms://drlive.dr.dk/e07ch2kb64"/>
og så:
        mplayer mms://drlive.dr.dk/e07ch2kb64"/

Men det gør altså det samme. Det er vel fordi mplayer kan fortolke en ASX fil.
Men om det er mplayer eller mig, der gør det, gør ingen forskel.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug