Re: [ITPOLITIK] mplayer

At 12:47 PM 5/31/02, you wrote:
Erik Lange wrote:

> [...]

Hvor har du den sondring fra er det en du selv har fundet på?

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=14759

Lov om ophavsret

§ 8  Et værk anses for offentliggjort, når det lovligt er gjort
tilgængeligt for almenheden.

Citat fra ovenstående artikel:

- Vi kan sammenligne det med, hvis Den Norske Bank åbner en ny filial, og der samler sig en flok mennesker iført elefanthuer og kaster sten på ruderne for at se, om de holder. Den slags bliver anmeldt, siger Netaxepts administrerende direktør, Hans Petter Evensen, til Computerworld Online.

Ophavretloven sidestiller alså tilgængelighed og offentliggørelse.

Det er ikke gjort tilgængeligt for offentligheden, hvis det kræver en viden der ikke er offentlig tilgængelig (f.eks. at man gætter sig til et skjult link, eller sniffer dette link fra udbyderens kode) at få adgang til informationerne.

Hilsen,
Erik