Re: [ITPOLITIK] mplayer

Erik> At 09:24 AM 5/31/02, you wrote:
> [...]

Erik> Tilgængelig ja - men ikke offentliggjort - og derfor mener jeg stadig ikke, at
Erik> det at en fil tilgængelige, giver dig samme rettigheder til filen, som hvis
Erik> den er offentliggjort.

Loven siger

LOV> § 8. Et værk anses for offentliggjort, når det lovligt er gjort tilgængeligt for almenheden.

LOV>     Stk. 2. Et værk anses for udgivet, når eksemplarer af værket med
LOV> ophavsmandens samtykke er bragt i handelen eller på anden måde spredt blandt
LOV> almenheden.

Så hvis TV2 har rettighederne nytter det ikke at skelne mellem "gjort
tilgængeligt" og "offentliggjort".

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug