Re: [ITPOLITIK] Download af streamede data

On Thu, 30 May 2002, Erik Lange wrote:

> Ved at offentliggøre et webside, giver DR dig heller ikke ret til at kigge
> i kildekoden og bruge denne !

Men, der er ingen lov de kan bruge, der kan forhindre mig i at kigge på
den.

> På DR's sider står der, at materialet på deres sider tilhører DR og at de
> har copyrighten til indholdet - dermed indgår du en aftale med dem, når du
> ser deres sider !
>
> Det er denne aftale du bryder, ved at bruge indholdet på anden måde end det
> er præsenteret for dig af DR !

Jamen, indholdet bliver jo netop ikke _præsenteret_ for mig.
Præsentationen finder sted på min egen maskine.

> Jeg diskuterede dette med DR tilbage i '98 - netop omkring streaming - og
> ved at deres advokater har undersøgt det og at det ifølge loven forholder
> sig som jeg ovenfor skitserer - det er altså ikke noget jeg selv har fundet
> på ;-)

Mange advokaters udtalelser baseres på en opfattelse af hvordan teknikken
fungerer, som ikke er korrekt. Dermed fjernes fundamentet. Indtil der
bliver lovgivet eller går dom i sager som denne, kan du, IMHO, ikke bruge
advokatudtalelser til noget.

Mads

You know you're a Linux geek when...

    You keep track of your highest uptime, and try to break your record.

                                                     - segfault