Re: [ITPOLITIK] Download af streamede data

Erik> At 02:15 AM 5/31/02, you wrote:
> [...]

Erik> Det er kun nemt hvis udbyderen bruger et gratis system fra en leverandør der
Erik> ikke ved hvad sikkerhed betyder, eller hvis udbyderen ikke sætter sin server
Erik> op til at beskytte hans indhold -

Ja, men jeg tog udgangspunkt i dit eksempel, hvor man skal rette et tidspunkt
i en URL for at se fx en tidligere udsendelse.

Erik>i Real kan man f.eks. på server og enkoder
Erik> og enkoder sætte om folk må læse kildeteksten til meta-filerne eller ej - men
Erik> uanset hvad, så må du ikke gå ind i et uaflåst hus og begynde at fjerne ting...

Men jeg må godt gå ind på en hjemmeside og hente ting. Det er det man har
hjemmesider til.

Erik> Det er naturligvis dumt at lade være med at låse sin hoveddør når man går
Erik> hjemmefra, men det lovligør altså ikke tyveri af ens ejendele ;-)

Jeg har ikke sagt noget om tyveri og jeg kan ikke se hvad det har med sagen at
gøre. Ejendomsret og ophavsret er ikke det samme og man kan heller ikke gøre
det til det samme med søgte analogier.

Jeg har heller ikke sagt, at man må begå ulovligheder, hvis det er nemt.

Jeg siger bare at der ikke er nogen nem teknisk definition på hvornår noget er
offentliggjort. Og jeg køber i fald ikke at noget kun er offentliggjort, hvis
der ligger en reference til det.

Hvis du ejer en ting og jeg tager den, så er det tyveri.
Hvis du har ophavsret til et værk og jeg laver en kopi til mig selv,
så afhænger det af om du har offentliggjort værket.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug