Re: [ITPOLITIK] Download af streamede data

Erik> Forkert !

Erik> Ved at offentliggøre et webside, giver DR dig heller ikke ret til at kigge i
Erik> kildekoden og bruge denne !

Jeg har ret til at kigge i kildekoden, så længe jeg ikke offentliggør den.

Erik> På DR's sider står der, at materialet på deres sider tilhører DR
Ja, DR har ophavsretten.
Erik> og at de har
Erik> copyrighten til indholdet -
De har ophavsretten.

Erik> dermed indgår du en aftale med dem, når du ser
Erik> deres sider !

Jeg indgår ikke nogen aftale.
Jeg har aldrig set sådan en aftale og jeg har bestemt ikke accepteret den. En
aftale skal accepteres af begge parter for at være gyldig.

Erik> Det er denne aftale du bryder, ved at bruge indholdet på anden måde end det er
Erik> præsenteret for dig af DR !

Jeg har som sagt hverken set, eller accepteret nogen aftaler.

Erik> Jeg diskuterede dette med DR tilbage i '98 - netop omkring streaming - og ved
Erik> at deres advokater har undersøgt det og at det ifølge loven forholder sig som
Erik> jeg ovenfor skitserer - det er altså ikke noget jeg selv har fundet på ;-)

Nej, det er noget DR har fundet på.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug