Re: [ITPOLITIK] mplayer

>>>>> "Erik" == Erik Lange <Erik> writes:

Erik> Du har ikke fået ret til at modtage filen - fordi du har fået lov at modtage
Erik> den som en stream.

I loven står der ikke noget om streaming, filer, servere osv.
Der står om offentliggørelse er:

LOV>    Stk. 3. Værket gøres tilgængeligt for almenheden, når

LOV> 1) eksemplarer af værket udbydes til salg, udlejning eller udlån eller på anden måde spredes til almenheden,

LOV> 2) eksemplarer af værket vises offentligt, herunder udsendes i fjernsyn, eller

LOV> 3) værket fremføres offentligt, herunder udsendes i radio eller fjernsyn.

Når man lægger noget ud til streaming, spreder man det til
offentligheden. Måske viser man det også offentligt.

Når fx DR offentliggør et værk, så må jeg kopiere det til eget brug. Det står
I loven. Det er ikke noget DR giver mig lov til. Derfor kan DR heller ikke
bestemme, hvad jeg må gøre med det.

Politiken kan heller ikke bestemme at avisen fra i dag kun må læses i dag. De
har offentligt den og så fanger border.

Erik> NEEEEEJ !

Erik> _filerne_ er ikke offentliggjorte som filer - de er kun offentligt
Erik> tilgængelige som streaming !

Det er ligegyldigt hvordan de er offentliggjort.
Fx. er fjernsynsudsendelser også offentliggjort som "streaming". Og dem må jeg
godt optage.

Erik> Nej - for den lov der er stillet forslag om at indføre i USA, går netop ud på
Erik> at det skal være kriminelt _ikke_ at kopi-beskytte broadcast !

Jeg har ikke læst forslaget og vi ved ikke hvad, der bliver vedtaget.
Men jeg nægter at tro på at man kan vedtage noget så latterligt.

Foreløbigt :-(

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug