Re: [ITPOLITIK] Download af streamede data

At 05:17 PM 5/30/02, you wrote:
> [...]

Erik> Jeg går ud fra at du her mener den "licens" som indholdsudbyderen (f.eks. DR)
Erik> giver sine brugere til at se deres indhold, ved at udbyde det som streaming,
Erik> og ikke licensen de har til deres streaming software.

DR giver ikke nogen "licens" til deres brugere.
De offentliggør et værk. Jeg har ikke indgået nogen aftaler med DR,
jeg har derfor stadig alle de rettigheder som Lov om Ophavret giver mig.

Forkert !

Ved at offentliggøre et webside, giver DR dig heller ikke ret til at kigge i kildekoden og bruge denne !

På DR's sider står der, at materialet på deres sider tilhører DR og at de har copyrighten til indholdet - dermed indgår du en aftale med dem, når du ser deres sider !

Det er denne aftale du bryder, ved at bruge indholdet på anden måde end det er præsenteret for dig af DR !

Jeg diskuterede dette med DR tilbage i '98 - netop omkring streaming - og ved at deres advokater har undersøgt det og at det ifølge loven forholder sig som jeg ovenfor skitserer - det er altså ikke noget jeg selv har fundet på ;-)

Hilsen,
Erik