Re: [ITPOLITIK] mplayer

At 04:12 PM 5/30/02, you wrote:
Når Arla offentliggør en TV-reklame på deres hjemmeside, kan jeg gøre lige med
den hvad jeg vil, så længe jeg ikke distribuerer den eller fremviser den offentligt.

Nej - du kan modtage den på de betingelser de giver dig mulighed for - hvis dette ikke inkluderer download uden at du selv manipulerer med deres kode, har du _ikke_ ret til at downloade filen...

Gitte> Hvis DR - eller andre der udbyder deres medieindhold via en streaming
Gitte> server - mente at du skulle downloade filen så havde de nok bare lagt et
Gitte> link op på siden direkte til filen. Derved kunne de spare en masse kroner
Gitte> til licens til streaming serveren ...

Det var en rigtig god ide.
Men mit eksempel viser jo bare at pengene til streaming serveren
under alle omstændigheder er spildt.

Ja - hvis man bruger et gratis produkt fra en leverandør der er kendt for at lave usikker software - men så har man jo heller ikke brugt penge på licensen ;-)

DR kan for den sags skyld også bede seerne om ikke at optage TV-avisen på
deres VHS-maskiner.

Se min tidligere mail - dette var blevet indført med VHS-maskinen, hvis det havde været teknisk muligt, og er nu ved at blive gennemført med digital tv, da men nu rent teknisk kan fratage brugeren valget ;-)

Så DR vil ikke bede dig om at lade være med at optage deres programmer i fremtiden - men de vil sandsynligvis blive tvunget til at fratage dig muligheden for at gøre det - fordi deres leverandører (filmselskaberne) forlanger det....

Gitte> Ovenstående er hvad jeg vil betagne som gement tyveri ... bare mine
Gitte> tanker ..

Som Ole siger, så kan det aldrig være tyveri.

Jeg tror Gitte mener tyveri af andres rettigheder ;-)

Hilsen,
Erik